Педагог-психолог жоғары Педагог-психолог
біліктілік санатының біліктілік санаты
"№7 орта мектеп" КММ "№ 7 орта мектеп"КММ
Гусева Ирина Васильевна Чен Аида Дамировна
Қандай қорқынышты және кешірілмейтін адам - психолог! Ол туралы балалар оны құтыру ауруына қарсы инъекция жасайды деп ойлайды, ал ересектер кемелдікке ие болады және оны бағалау мен айыптаудан қорқады.
Қазіргі қоғам бәріне талап қояды: олар ата-аналардан сиқырлы шыдамдылықты, балаларға үнемі назар мен сүйіспеншілікті күтеді және балалардың барлық бақытсыздықтарын аяусыз сынап, айыптайды. Мұғалім сонымен қатар бүкіл оқу аптасында дауысын көтермеу үшін және бала туралы ойланбау үшін жоғары атаққа ие болуы керек.
6 жастағы балалардан біз табандылықты, жұмыс пен оқуға деген ынтаны, мектеп терезелерінің артында не болып жатқанына қызығушылықтың болмауын және бізде жоқ тепе-теңдікті талап етеміз.
Психолог-бұл бірнеше жылдар бойы қалыптасқан барлық проблемалар мен жағдайларды 1 сағатта шеше алатын сиқыршы, ал ең бастысы, сіз өзіңіз жасай алатын ештеңе жоқ.
Психолог-бұл жетілдірудің өзі емес, ол адамдарға диагноздар мен кресттер қоймайды. Психологтың міндеті-адамға бір нәрсені өзгертуге көмектесу, мәселені шешуге көмектесу және кінәліні табу емес. Ол сізге қиын болған кезде жақын болуға дайын. Бұл кәсіби ақпаратқа ие адам, бірақ барлық жағдайларға дайын жауаптарсыз. Өйткені, әр жағдай жеке.
Аутодеструктивті мінез-құлықтың алдын алу бойынша ұсыныстар
Жасөспірім осал және сезімтал, кез – келген мәлімдеме-жасөспірімнің пікірінше, оған қатысты объективті емес, тіпті сыныптастарының, құрдастарының қатысуымен де ауыр және салдары болуы мүмкін.
Отбасы-суицидтік мінез-құлықтың алдын алудағы негізгі қорғаныс факторы.
Жасөспірімдердегі аутоагрессияның көптеген әрекеттері көмекке шақыру ретінде қарастырылады, бұл ата-аналардың назарын олардың проблемаларына аударудың, кіші және аға буын арасындағы түсініспеушіліктің қабырғасын тесудің соңғы әрекеті. Сондықтан отбасының қауіпсіздігі және оның әл-ауқаты, ата-ананың баламен қарым-қатынасы ресми емес, оған назар аудару мен қамқорлықтың маңызды рөлін атқарады.
АТА-АНАЛАРҒА АРНАЛҒАН ЖАДЫНАМА
ЖАСӨСПІРІМДЕ СУИДИДТІ ҚАЛАЙ БОЛДЫРМАУҒА БОЛАДЫ
Жасөспірімнің мінез-құлқында ата-аналарға не ескерту керек?
Бала тікелей немесе жанама түрде өзін-өзі өлтіру немесе өлтіру немесе өмірді жалғастырғысы келмеу туралы айтады. Өмір сүргісі келмеу туралы айту-бұл өзіңізге және сіздің проблемаларыңызға назар аудару әрекеті. Егер адам бұл туралы айтса, онда ол мұны істемейді деген аңыз бар. Алайда, олай емес! Көңіл аудармайтын үмітсіз жасөспірім өз ниетін соңына дейін жеткізе алады.
Қауіпті мінез-құлық, оның өмірі мен денсаулығына зиян келтіру ықтималдығы жоғары.
Мінез-құлықтың күрт өзгеруі. Мысалы, ол ұятсыз болды, жақын адамдарымен сөйлескісі келмеді, өзіне қымбат заттарды бере бастады, ол бұрын істегенді ұнататын нәрсеге қызығушылығын жоғалтты, достарынан алыстап кетті.
Жасөспірім ұзақ уақыт бойы көңіл-күйді төмендетеді, эмоционалды фонды төмендетеді, тітіркендіреді.
Жақын ортада, сондай-ақ маңызды ересектер немесе құрдастар арасында суицидтің мысалы болуы.
-
- Ерекше назар аудару қажет қауіпті жағдайлар
- Маңызды ересектермен жанжал немесе өткір жанжал.
- Бақытсыз махаббат немесе романтикалық қарым-қатынасты бұзу.
- Құрдастарынан бас тарту ,қудалау (оның ішінде әлеуметтік желілерде).
- Объективті түрде қиын өмірлік жағдай (жақын адамынан айырылу, қоғамнан бас тарту, ауыр ауру).
- Жасөспірімнің Әлеуметтік жетістіктің (әсіресе отбасында) маңыздылығы мен құндылығы аясында жеке сәтсіздігі.
- Тұрақсыз отбасылық жағдай (ата-анасының ажырасуы, жанжалдар, зорлық-зомбылық жағдайлары).
- Әлеуметтік ортаның күрт өзгеруі (мысалы, тұрғылықты жердің өзгеруі нәтижесінде).
Егер олар қауіпті тапса, ата-аналар не істеуі керек
- Егер сіз жоғарыда аталған белгілердің кем дегенде біреуін көрсеңіз – бұл жасөспірімге назар аудару және онымен сөйлесу үшін жеткілікті себеп. Сіз оған көмектесе аласыз ба және оның көзқарасы бойынша оны қалай жақсартуға болатындығын сұраңыз. Жағдайды елемеңіз. Егер Сіздің ұлыңыз немесе қызыңыз көмек көрсетуден бас тартса да, оған әдеттегіден көбірек көңіл бөліңіз.
- Маманға өзіңіз немесе балаңызбен хабарласыңыз.
Ата-аналар өз-өзіне қол жұмсау әрекеттерін болдырмау үшін не істей алады
- Балаңызбен байланыста болыңыз. Бұл жаста ата-анадан бөліну қажеттілігінің артуына қарамастан жасөспіріммен үнемі қарым-қатынас жасау маңызды.
- Бұл үшін:
- - балаңызбен оның өмірі туралы сұраңыз және сөйлесіңіз, оған маңызды және маңызды болып көрінетін нәрсені құрметтеңіз.
- -жұмыстан кейін үйге келгенде, бала бірдеңе дұрыс жасамаған болса да, шағымдармен сөйлесуді бастамаңыз. Оған қызығушылық танытыңыз, күнделікті істерін талқылаңыз, сұрақтар қойыңыз. Табалдырықтан жасалған ескерту және мүдделі қарым-қатынас контекстінде жасалған ескерту басқаша болады!
- - жасөспірімдер үшін авторитарлық тәрбие стилі тиімсіз және тіпті қауіпті екенін ұмытпаңыз. Шамадан тыс тыйымдар, бостандық пен жазаны шектеу жасөспірімде агрессияны немесе авто-агрессияны тудыруы мүмкін (яғни, өзіне бағытталған агрессия). Жеткіншек жаста қолайлы нысаны тәрбиелеу қорытынды болып табылады деуге болады. Егер тыйым салу қажет болса, тыйым салудың орындылығын түсіндіруге уақыт бөліңіз. Егер бала наразылық білдіруді жалғастыра берсе, онда сізге және оған сәйкес шешім табуға тырысыңыз.
- Өмірдегі және болашақтағы перспективалар туралы сөйлесіңіз. Жасөспірімдер әлі де болашақтың бейнесін қалыптастырады, олар өте алыс болашақты немесе қазіргі сәтті көреді. Балаңыздың не қалайтынын, оның мақсатына қалай жетуге болатындығын біліп алыңыз, оған нақты (және нақты) іс-қимыл жоспарын құруға көмектесіңіз.
- Баламен маңызды тақырыптар туралы сөйлесіңіз: өмір деген не? мәні неде өмірдің? Достық, махаббат, өлім, сатқындық деген не? Бұл тақырыптар жасөспірімдерді қатты қызықтырады, олар өмірде құнды және маңызды нәрсе туралы өз түсініктерін іздейді. Сіз үшін өмірде құнды нәрсе туралы сөйлесіңіз. Өз тәжірибеңізбен, өз ойларыңызбен бөлісуден қорықпаңыз. "Дәріс оқудан", ата-аналық монологтардан гөрі, дұрыс және дұрыс емес нәрсе туралы шынайы әңгіме әрқашан жақсы. Егер сіз жасөспіріммен қиын тақырыптар туралы сөйлесуден аулақ болсаңыз, ол әлі де жауап іздеуді жалғастырады (мысалы, Интернетте), онда ақпарат сенімсіз ғана емес, сонымен бірге қауіпті болуы мүмкін.
- Баланың түсінуі үшін бәрін жасаңыз: өмірдің өзі – бұл өмір сүруге тұрарлық құндылық. Егер әлеуметтік табыстың, жақсы бағалаудың, мансаптың құндылығы басым болса, онда өмірдің мәні, осы нәрселерге қарамастан, соншалықты айқын болмайды. Баланы өмірдегі қарапайым және қол жетімді нәрселерден ләззат алуға үйрету керек: табиғат, адамдармен қарым-қатынас, әлемді білу, қозғалыс. Өмірге деген сүйіспеншілікті тәрбиелеудің ең жақсы тәсілі-бұл сіздің жеке мысалыңыз. Сіздің позитивті көзқарасыңыз міндетті түрде балаға беріледі және оған сөзсіз қиындықтарды жеңуге көмектеседі.
- Балаға жеңіліс тәжірибесі де, жетістікке жету тәжірибесі де маңызды екенін айтыңыз. Белгілі бір қиындықтарды қалай жеңуге тура келгені туралы жиі айтыңыз. Сындарлы тәжірибелі сәтсіздік тәжірибесі адамды өзіне сенімді және тұрақты етеді. Және керісінше: кейде табысқа жету әдеті адамның еріксіз сәтсіздіктерді бастан кешіруіне әкеледі.
- Сүйіспеншілік пен қамқорлық көрсетіңіз, баланың сыртқы дөрекілігінің артында не тұрғанын анықтаңыз. Жасөспірім сізге оған мүлдем қажет емес деп ойлайды, ол оған қамқорлық пен нәзіктік көріністерін құнсыздандыруы мүмкін. Дегенмен, ол сіздің сүйіспеншілігіңіз, назарыңыз, қамқорлығыңыз, қолдауыңыз өте маңызды. Тек осы жасқа қолайлы көріністерді таңдау керек.
- Баланың бостандығы мен еркіндігінің арасындағы тепе-теңдікті табыңыз. Қазіргі ата-аналар балаларына өмірі мен денсаулығы үшін жауапкершілікті бере отырып, ертерек және тезірек "босатуға" тырысады. Бұл процесс бір уақытта және өткір болмауы керек. Ұсына отырып, еркін, маңызды түсіну жасөспірім әлі біледі, онымен басқаруға және бұл бостандығы қарастырылуы мүмкін ретінде вседозволенность. Ата-ана балаға Тәуелсіздік бере алатын және оған әлі де көмек пен басшылық қажет жағдайларды тануы керек.
- Егер сіз қандай да бір себептермен баламен байланыста бола алмағаныңызды түсінсеңіз, уақытында маманға хабарласыңыз. Психологпен жеке немесе отбасылық жұмыста сіз баламен қарым-қатынаста жылулық, сенім мен тыныштықты қалпына келтіруге көмектесетін қажетті дағдыларды игересіз.
Ата-аналарға Аутист балалардың ерекшеліктері туралы
ҰБТ-ға және ББЖМ дайындық және тапсыру бойынша психологтың ұсыныстары
Оқушыларды дайындау және тапсыру кезінде психологиялық қолдау ББЖМ
ДАЙЫНДАУ БОЙЫНША ҰСЫНЫСТАР ББЖМ
Оқушылар мен ата-аналарды ҰБТ-ға психологиялық дайындау
ҰБТ-ға психологиялық дайындық, ата-аналарға ұсыныстар
Сіз балаларыңызды тәрбиелеуде пайдалы болатын ақпаратпен таныса аласыз.
"Отбасылық тәрбие қателері"психологымен әңгімелесуӘлеуметтік желілердің жасөспірімнің психикалық денсаулығына әсеріПсихологиялық қызметтің мақсаты:
Білім беру процесіне қатысушыларды психологиялық–педагогикалық қолдау.
Жұмыс бағыттары:Психологиялық диагностика.
Психологиялық диагностика арнайы әдістердің көмегімен оқушыларды фронтальды (топтық) және жеке тексеруден тұрады. Диагностика мұғалімдердің немесе ата-аналардың алдын-ала өтініші бойынша, сондай-ақ зерттеу немесе алдын-алу мақсатында психологтың бастамасы бойынша жүзеге асырылады. Психодиагностикалық бағыт мыналарды қамтиды: үлгермеу себептерін анықтау, жеке даму проблемаларын талдау, танымдық процестер мен қабілеттердің дамуын бағалау, оқушылардың ағымдағы физикалық және психикалық жағдайын талдау, кәсіптік бағдарлау, оқушылардың тұлғааралық қарым-қатынастарын талдау, отбасылық және бала-ата-ана қатынастарын талдау.
Психологиялық түзету (жеке және топтық түзету-дамыту сабақтары).Психологиялық кеңес беру.
Психологиялық кеңес беру-бұл ата-аналардың, мұғалімдердің, оқушылардың нақты сұранысы бойынша жұмыс.
Психологиялық профилактика (оқушылардың психологиялық денсаулығын сақтауға, нығайтуға және дамытуға бағытталған педагог-психолог қызметінің түрі).
Психологиялық ағарту.( Жұмыс түрлері: дәрістер, әңгімелер, әдебиеттерді таңдау және т. б.)
Психологиялық білім-бұл мұғалімдер мен ата-аналарды баланың қолайлы психикалық дамуының негізгі заңдылықтары мен жағдайларымен таныстыру. Ол кеңес беру, педагогикалық кеңестерде және ата-аналар жиналыстарында сөз сөйлеу барысында жүзеге асырылады.
Әдістемелік жұмыс
Әдістемелік жұмыс (кәсіби біліктілікті арттыру, өздігінен білім алу, аналитикалық және есептік құжаттармен жұмыс).Жұмыс бағыттарының суретін салыңыз
Мектеп психологына жүгінуге болатын және қажет сұрақтар:
Оқудағы қиындықтар.
Сыныптағы қарым-қатынас.
Ата-аналармен қарым-қатынас.
Өмір жолын таңдау (болашақ мамандық).
Өзін-өзі басқару және өзін-өзі дамыту.
Мектеп психологы сізге қалай көмектесе алады?
Өз сезімдеріңізді, пайымдауларыңызды, өмірлік құндылықтарыңызды құрметтей отырып, Сізді тыңдаңыз.
Сіздің сұрақтарыңызға жауап беріңіз.
Сіз өзгерте алмайтын жағдайларға бейімделуге көмектесіңіз.
Мәселеге басқа көзқараспен қарау, сізбен бірге оның шешімін іздеу, осы процеске қанша уақыт қажет болса, сонша уақыт бөлу.
Өзіңізді табу оңай емес ішкі күштерді табыңыз.